سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: هفتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

داود رمش – کارشناس ارشد هوافضا، سازمان هوافضا
رضا فرخی – کارشناس ارشد طراحی کاربردی
محمد امین پور – کارشناس الکترونیک

چکیده:

در این مقاله، چگونگی کاهش مقادیر بیشینه ی پارامترهای رژیم گذرای یک موتور سوخت مایع که یکی از مهمترین عوامل بروز اختلالات در این گونه موتورها به شمار می روند، بررسی شده است. در این راستا دو مدل شبیه ساز دینامیکی که یکی به زبان ++C و دیگری در محیط Simulink تهیه شده، مورد استفاده قرار گرفته است. در این تحقیق با توجه به مدار پنوموهیدرولیکی موتور مورد نظر, عوامل موثر در کاهش مقادیر بیشینه معرفی و تاثیر آن ها با ارایه ی نتایج تیوری و تجربی نشان داده شده میشود. تطابق نتایج تست و پیش بینی شبیه سازی حاکی از دقت مدلسازی است.