سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

محسن ابراهیمی – مدیر تضمین کیفیت شرکت پل آستارا صنعت

چکیده:

جامعه صنعتی در حال پیشرفت و تکامل روز افزون و ورود به عصر جدید ، عصر فرا صنعتی ، عصر اطلاعات و ارتباطات می باشد .بنابراین ما باید همواره به دنبال یافتن راه حل های کاراتر و سودبخش تر برای تولید محصول و انجام دادن خدمات باشیم. این محصول ها و خدمات باید همچنان مراحل بهبود را بپیمایند . این بهبود مستمر را می توان به تبع جلب رضایت مشتریان داخلی و خارجی سازمان ها ، موسسات و شرکتها کسب کرد . جلب رضایت مشتریان باید در صدر اهداف کلی هر موسسه قرار گیرد . به منظور دستیابی به این اهداف ، همه اعضای سازمان باید در مورد بهینه سازی مستمر در خود احساس تعهد کامل کنند و از کلیه ابزارها و امکانات موجود و موثر بهره بگیرند. در چنین جامعه رقابتی که هر لحظه طرحی نو وارد بازارهای جهانی می شود، عامل کیفیت نقش محوری و تعیین کننده را دارد.