سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: دومین کنفرانس داده کاوی ایران

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

جمال شهرابی –
مریم نفری –

چکیده:

با پیشرفت تکنولوژی و سیستمهای اطلاعاتی، شرکتهای تجاری به طور فزاینده ای قابلیت جمع آوری حجم عظیمی از داده های فروش را در پایگاه های داده پیدا کرده اند. در مطالعاتی که تاکنون در زمینه بازاریابی صورت گرفته است تخفیف کالاها کمتر به عنوان یک متغیر تصمیم گیری با اهمیت لحاظ شده است اگر چه تعداد معدودی از تحقیقات به تحلیل اثرات تخفیف بر روی فروش پرداخته اند اما خاصیت موقتی بودن آن در نظر گرفته نشده است همچنین تخفیف کالاها در این تحقیقات در سطح منفرد لحاظ شده است که درنهایت موجب می شود که دانش کشف شده از صحت کمتری برخوردار باشد و در نتیجه پیاده سازی نتایج به دست آمده از تحلیل را مشکل می سازد. مساله ای که در این مقاله مطرح گردیده است لحاظ کردن تخفیف کالاها با خاصیت موقتی در کاوش قوانین وابستگی چند سطحی می باشد الگوریتم مطرح شده دستیابی به دانشی دقیقتر و خاص تر در رابطه با وابستگی بین کالاها و تخفیف آنها و همچنین پیاده سازی آن را امکان پذیر می سازد.