مقاله کنترل بهينه سيستم تجميع توان دو موتور الکتريکي براي افزايش کارايي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در مهندسي برق مدرس (فني و مهندسي مدرس) (MODARES JOURNAL OF ELECTRICAL ENGINEERING( از صفحه ۳۱ تا ۴۲ منتشر شده است.
نام: کنترل بهينه سيستم تجميع توان دو موتور الکتريکي براي افزايش کارايي
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کارايي سيستم رانش
مقاله تزويج مکانيکي
مقاله كنترل بهينه سرعت موتور
مقاله مدل سازي ديناميكي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: جعفربلند مهرداد
جناب آقای / سرکار خانم: صدوقي عليرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
تجميع توان دو موتور الکتريکي با توان متفاوت از طريق تزويج مکانيکي محور آنها در تجهيزاتي که سرعت و توان بار آنها متغير بوده و کارايي داراي اهميت است کاربرد دارد. استفاده از اين روش در سيستم محرک زيردريايي باعث کاهش مصرف انرژي و لذا افزايش برد زيردريايي مي شود. اين صرفه جويي در سرعت هايزياد، اندک است و در سرعت هاي کم، بيشتر بوده و تا %۴۰ مي رسد. به کارگيري اين روش در محورهاي آبگيري و خشک کن در خطوط کاغذ سازي، انرژي زيادي را صرفه جويي مي کند. اما استفاده از قابليت هاي اين روش به کنترل کننده هاي پيچيده اي براي تنظيم و تطبيق هم زمان دو موتور تزويج شده با توان متفاوت نياز دارد. هدف اصلي کنترل کننده ها، تنظيم سرعت دلخواه براي محور بار و تقسيم توان بار بين دو موتور تزويج شده است. کنترل کننده هاي قبلي، توان بار را به صورت غير بهينه بين دو موتور تقسيم مي کنند. در اين مقاله کنترل کننده جديدي ارايه مي شود که ضمن تحقق اهداف ياد شده، مي تواند توان بار را در تمامي سرعتها به صورت بهينه بين دو موتور تقسيم کند. راهکار اين مقاله کارايي مجموعه را براي تمامي سرعتها افزايش مي دهد و باعث افزايش برد زيردريايي يا صرفه جويي در انرژي در صنايع کاغذ سازي و موارد مشابه مي شود. نتايج شبيه سازي، امتياز کنترل کننده جديد را نسبت به انواع پيشين مشخص مي کند و در يک نمونه، کارايي علاوه بر افزايش قبلي، تا %۱۳ نيز افزايش مجدد داشته است.