سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

محسن فلاحی – دانشجوی کارشناسی ارشد مکاترونیک ، دانشگاه سمنان
ساسان آزادی – دکترای مکاترونیک ، عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان

چکیده:

کنترل مد لغزش به دلیل مقاوم بودن در برابر عدم قطعیت های مدل و اغتشاشات خارجی و همچنین قابلیت بکارگیری در سیستم های غیر خطی و چند متغیره، برای کنترل سرعت موتور DC مورد استفاده قرار گرفته است. مهمترین اشکال کنترل مد لغزش پدیده لرزش است، که می تواند دینامیک های مدل نشده سیستم را تحریک کرده وبه دستگاه آسیب رساند.علاوه بر این، ملزم به دانستن مدل سیستم تحت کنترل هستیم که معمولا امری دشوار می باشد. برای رفع این معایب از شبکه عصبی و همچنین روش "لایه های مرزی" به منظور بهبود عملکرد کنترل کننده مد لغزش استفاده کردیم.