سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

فرزاد تهامی – دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده برق
علی شجاعی –
هاشم اورعی –
دامون احمدی خطیر –

چکیده:

روشهای مختلفی برای کنترل دور موتور القایی وجود دارد. هر روش با استفاده از مجموعه ای از حسگرها، کنترل دور موتور القایی را انجام می دهد. هر یک از این رو شها، در شرایط خاصی از نظر اغتشاش، وابستگی به حسگرها، محدوده سرعت و بازده، کاربرد دارند. در این مقاله، کنترل دور موتور القایی با ترکیب چند روش مختلف با منطق فازی و به طور همزمان انجام م یشود. ترکیب چند روش و تغییر شکل پذیر بودن الگوریتم کنترل دور موتور، امکان تحمل خطای حسگرهای مختلف و وجود اغتشاشات متفاوت را فراهم می کند. بدین ترتیب در هر حالت، بهترین عملکرد بدست خواهد آمد و کنترل دور از هر گونه خطایی در شرایط اغتشاش و یا عملکرد بد حسگرها در امان خواهد بود.