سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: هشتمین همایش ملی لاستیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

رضا فریور – شرکت کویر تایر
محمدرضا علی آبادی –
سیداحمد سلیمانی رباطی –

چکیده:

سیستمهای کیفی فقط یک آغاز هستند و مکانیسمی که سبب بهبود نظام دار میشوند ارائه می دهند اما به خودی خود عملکرد را بهبود نمی بخشند لذا اینگونه سیستم ها به دلیل فراهم نشدن زیرساختهای کنترل فرآیند و عدم تطابق فرهنگی؛ ضمن هدر دادن وقت و هزینه، با شکست مواجه شده و راه را برای انجام تغییرات بنیادی در سازمان با مشکل مواجه می سازد. در این مقاله یک مثال عملی از نحوه برخورد افراد با ورود سیستم TPM، و چگونه اجرا شدن آن می پردازیم و با رجوع به محتویات کلی یک سیستم کیفی نقاط ضععف خود را که همواره با آن درگیر هستیم نیز ذکر می گردد.