سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: دومین کنگره مشترک سیستم های فازی و سیستم های هوشمند

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

رضا احسن – دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم،دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان
حمیدرضا صاحبی –

چکیده:

هدف حداقل کردن انتظار در پشت چراغهای راهنمایی توسط ابزار هوشمند (سیستم فازی) می باشد در مقایسه با کنترلرمعمولی، کنترلر فازی باعث افزایش عبور ۳۱ درصدی ماشین ها شد؛ در حالی که زمان انتظار آنها نیز ۵ درصد کمتر از مقدار حداقل درنظر گرفته شده برای کنترلر معمولی بود که نهایتا عملکرد کنترلر فازی ۷۲ درصد بهتر از کنترلر معمولی بود که البته این نتیجهای قابل انتظار بود کنترلر فازی در قیاس با یک فرد متخصص، باعث افزایش میزان عبور و مرور ماشین ها به میزان ۱۴ درصد شد و زمان انتظار نیز برای کنترلر فازی ۱۴ درصد کمتر بود و نهایتا در این مقایسه نیز عملکرد کنترلر فازی ۳۶ درصد بهتر از انسان بود