سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: چهارمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

حسن دردائی – کارشناس ارشد تحقیقات مهندسی امور تحقیقات مهندسی شرکت موتورسازان ترا
رضا روکاه – کارشناس ارشد تحقیقات مهندسی امور تحقیقات مهندسی شرکت موتورسازان ترا
احد هژیر – مدیر امور تحقیقات مهندسی امور تحقیقات مهندسی شرکت موتورسازان تراکت

چکیده:

گازسوز کردن موتور اصولا " جهت بهبود اقتصاد سوخت و همچنین مطابقت دادن با استانداردهای زیست محیطی صورت می گیرد . در این پروژه از روش صددرصد گاز سوز و با استراتژی مخلوط هوا به سوخت استوکیومتریکی استفاده شده است و برای این منظور مراحل زیر طی شده است :
.۱ انتخاب توربو شارژر مناسب جهت بهبود توان .
.۲ طراحی شکل محفظه احتراق برای نسبت تراآم مناسب و استراتژی استوکیومتری .
.۳ طراحی سیستم گازرسانی .
.۴ تنظیم و نصب سیستمECU
در این مقاله همچنین نتایج عملکردی و آلایندگی حاصل از اینکار با نتایج موتور پایه مقایسه شده است .