سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

غلامرضا اصیلی – پژوهشگاه صنعت نفت
عباسعلی قدیریان – پژوهشگاه صنعت نفت
سیدمحمد فرهادی – پژوهشگاه صنعت نفت

چکیده:

هرچنددانش و یادگیری فردی اساس توسعه سازمانی و ایجاد مزیت رقابتی در سازمان است، ولیکن یادگیری وقتی می تواند مزیت رقابتی را پایدار نماید که بتواند در نتیجه تعامل افراد در گروه های مختلف ایجاد گردد. در سازمان های یادگیرنده که لازمه آن یادگیری مداوم و همیشگی و دائمی کلیه کارکنان است تقریباً تمامی تصمیم های مهم در گروه ها اتخاذ می شود و گروه ها خود به صورت واحدهای یادگیرنده عمل می نمایند لازمه توسعه یادگیری گروه یدر سازمان ، شناخت اساسی از روانشناسی یادگیری، روش های انتقال و شیوه های متناسب با اهداف یادگیری گروهی و نیز ویژگی ها و موانع یادگیری گروه یاست که در این مقاله به آن پرداخته می شود. همچنین تجربه یادگیری گروهی پژوهشگاه صنعت نفت بعنوان بزرگترین مرکز R&D نفت، گاز و پتروشیمی آورده می شود.