سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: همایش سیستم های اطلاعات مکانی ۸۴

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

محمدرضا ملک – مرکز تحقیقات نقشه برداری سازمان نقشه برداری کشور
محمودرضا دلاور – گروه مهندسی نقشه برداری دانشکده فنی دانشگاه تهارن
Andrew U. Frank – Dept. of Geoinformation and Cartography, Technical University of Vienna,Vienna, Austria

چکیده:

با وجود رشد زیادی که در پردازشگری همراه شاهد بوده ایم کماکان کاسیتیهای نظامدار و اساسی در آن وجود دارد. کمب.دهای یاد شده با عنوان کمبود منابع(منابع پردازشی،مخابراتی ، رابط کاربر و دیگرها) طراحی و پیاده سازی یک سیستم اطلاعات همراه را بسیار دشوار می سازند.یکی از مباحث پر اهمیت درناوبری، یافتن مسیرهای بدون تصادف و مطمئن می باشد.این مبحث در حرکت آدمواره ها، سیستمهای هوشمند ترابری و هر سیستم ناوبری خود کاربرد گسترده ای دارد. در اغلب فعالیت های پیشین برای یافتن مسیرهای بدون تصادف سطح ارتفاعی و سرعت ششی متحرک ثابت فرض شده و نقطه هدف از قبل تعریف شده می باشد. از سوی دیگر وجود یک چارچوب مرجع عمومی برای فضا و زمان نیز مفروض داشته شده است. نیک روشن است که مفروضات گفته شده در محیطهای همراه و برای عموم اشیاء متحرک در شبکه های اطلاعاتی برقرار نمی باشند. ما در این مقاله روشی برای حل مساله در محیطهای همراه بر پایه تجزیه فضا-زمان ارایه داده ایم. آموزه و روش پیشنهادی بدون نیاز به مفروضات پیشین، در محیطهای همراه و یکسیستم های اطلاعات مکانی همراه یا Mobile GIS قابل پیاده سازی است. روش پیشنهادی را می توان در هر نوع شبکه مرکزی و توزیع یافته اعمال نمود. صحت مطالب نظری یا شبیه سازی و همچنین طراحی یک شبیه سازی و همچنین طراحی یک شبکه همراه برای کنترل قایقهای تفریحی در دریاچه Wörtherses در کشور اتریش تایید می گردد.