سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دوازدهمین کنفرانس سالانه انجمن کامپیوتر ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

علی قبادی – مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، دانشکده فنی و مهندسی
مسعود رهگذر – استادیار دانشگاه تهران، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، قطب علمی کنت

چکیده:

آخرین مدل از فروش کالا در تجارت الکترونیک، مدلهای نسل سوم هستند که امکان خرید مقایسهای را در اختیار کاربران قرار میدهند به نحوی که اطلاعات مربوط به کالاهای فروشندگان مختلف را از پایگاه داده آنان جمعآوری نموده و بصورت مقایسهای به کاربران ارایه میدهند. هر چند که این سناریو، کار را برای کاربران ساده تر نموده است اما هنوز در واسطهای کاربر مدلهای نسل سوم نقصهایی وجود دارد. از جمله اینکه این امکان وجود ندارد که کاربر پرسش خود را به زبان ساده و طبیعی مطرح ساخته و پاسخ آن را بگیرد و باید از کلمات کلیدی منطبق بر منطق از پیش ساخته واسط کاربر این سیستمها استفاده نماید. در این مقاله، ما سیستمی را در حوزه فروش کالا طراحی و پیشنهاد مینماییم که قابلیت برقراری ارتباط با کاربران به زبان ساده و طبیعی را داراست.