سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: دومین همایش ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مهری رجائی – هیات علمی ، گروه فناوری اطلاعات ، دانشگاه سیستان و بلوچستان ، زاهدان
محمدرضا میبدی – هیات علمی ، گروه نرم افزار ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران
احمد بختیاری شهری – هیات علمی ، گروه فناوری اطلاعات ، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان

چکیده:

در این مقاله مدلی برای بالا بردن کیفیت سرویس ارائه شده به مشتری و افزایش درآمد ارائه دهنده سرویس پیشنهاد شده است. در این مدل هم تدارک پهنای باند و هم قیمت گذاری سرویس به صورت پویا انجام می شود. تدارک پویا باعث بهبود کیفیت سرویس مشتری می شود و قیمت گذاری پویا با جلوگیری از ایجاد ازدحام در مواقع اوج مصرف باعث بهبود کیفیت سرویس و افزایش درآمد ارائه دهنده می شود. هر دو این مدل ها روش هایی کارا و ساده هستند بنابراین می توانند به صورت برخط به کار رود . نتایج شبیه سازی ها نشان میدهد که مدل پیشنهادی در مقایسه با تدارک و قیمت گذاری ایستا کیفیت سرویس بهتری از لحاظ متوسط تاخیر، نرخ خرابی ارائه می دهد.