سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی آموزش الکترونیک

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

فرشید مربوطی – دانشگاه جندی شاپور
مجید صیدی – مرکز توسعه فناوری های الکترونیکی پیشرفته

چکیده:

با توجه به گسترش آموزش الکترونیکی در ایران و وجود سیستم های آماده داخلی و خارجی در این زمینه، ارائه یک چارچوب مشخص برای تعیین حداقل خصوصیات یک سیستم آموزش الکترونیکی، که دانشگاه ها، سازمان ها و شرکت ها بتوانند با کمک آن سیستم آموزش الکترونیکی مورد نیاز خود را مشخص نمایند امری ضروری است. در این مقاله به دلیل ماهیت دو گانه نرم افزاری آموزشی اینگونه سیستم ها، خصوصیات این سیستم ها به سه دسته کلی راه کارهای آموزشی(pedagogical) ، فنی (Technical) و مالی(Financial) دسته بندی شده اند. این دسته بندی این امکان را فراهم می آورد تا مسائل مختلف آموزشی، فنی و مالی که ارکان اصلی چنین سیستمهایی هستند از یکدیگر مجزا شده و میزان اهمیت هر کدام از آنها به طور مجزا مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین سعی شده است تا موارد مطرح شده با توجه به شرایط موجود در ایران در نظر گرفته شود تا راه کاری عملی برای مقایسه سیستم های آموزش الکترونیکی در ایران ارائه گردد.