مقاله ارزيابي عملکرد شهرداري ها بر پايه سنجش ميزان رضايت مردم از خدمات شهري (نمونه موردي: مناطق ۱ و ۱۱ شهر تهران) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۹ در مديريت شهري از صفحه ۲۰۳ تا ۲۱۸ منتشر شده است.
نام: ارزيابي عملکرد شهرداري ها بر پايه سنجش ميزان رضايت مردم از خدمات شهري (نمونه موردي: مناطق ۱ و ۱۱ شهر تهران)
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارزيابي عملکرد
مقاله شهرداري
مقاله رضايت شهروندان
مقاله شهر
مقاله تهران

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: برك پور ناصر
جناب آقای / سرکار خانم: گوهري پور حامد
جناب آقای / سرکار خانم: كريمي مهدي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
بررسي و سنجشِ عملکرد شهرداري و نحوه ارايه خدمات از دو منظرِ عيني و ذهني مي تواند صورت گيرد. از منظر عيني، کيفيت ارايه خدمات شهري بر پايه سنجش آنها نسبت به استانداردهاي بيروني صورت مي گيرد. اما در منظر ذهني، احساس مردم و ميزان رضايت آنان از خدمات شهري، تعيين کننده «کيفيت عملکرد شهرداري» است. در تحقيق حاضر، مدلي براي ارزيابي عملکرد شهرداري ها طراحي شده و به طور نمونه در سه محله از دو منطقه تهران اجرا شده است. هدف اصلي از انجام اين تحقيق، سنجش رضايت شهروندان از عملکرد شهرداري در سطح محله و عوامل موثر بر آن است. در اين تحقيق، رضايت به عنوان يک متغير وابسته و متغيرهاي مستقل يا شاخص هاي عملکرد شامل ۱۷ وظيفه عمراني، فرهنگي و خدماتي شهرداري است که کيفيت انجام آنها تاثير مستقيم بر کيفيت محيط شهر و از آن طريق بر ميزان رضايت مردم مي گذارد. روش اين پژوهش، روش پيمايشي با استفاده از پرسشنامه است. نتايج تحقيق نشان مي دهد سطح رضايت عمومي شهروندان از عملکرد شهرداري در هر دو منطقه نزديک به متوسط است، اما از نظر ويژگي هاي اجتماعي پاسخ دهندگان مانند جنسيت، سن، تحصيلات و ميزانِ آگاهي از وظايف شهرداري، تفاوت هاي معناداري ميان نظرات ساکنان دو منطقه وجود دارد.