مقاله استفاده از ابزارهاي نوين ارتباطي در حوزه تبليغات گردشگري (مطالعه موردي منطقه آزاد كيش از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۸ در پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) از صفحه ۱۴۱ تا ۱۷۰ منتشر شده است.
نام: استفاده از ابزارهاي نوين ارتباطي در حوزه تبليغات گردشگري (مطالعه موردي منطقه آزاد كيش از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷)
این مقاله دارای ۳۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ابزارهاي نوين ارتباطي
مقاله بيلبوردهاي ديجيتالي
مقاله پست الكترونيك
مقاله پيام كوتاه
مقاله گردشگري الكترونيكي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: سعادت فرناز
جناب آقای / سرکار خانم: مظفري افسانه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقاله حاضر، برگرفته از پژوهشي است كه با حمايت سازمان منطقه آزاد كيش و با استفاده از روش پيمايشي، به بررسي کاربرد ابزارهاي نوين ارتباطي در حوزه تبليغات گردشگري، در منطقه آزاد كيش مي پردازد. در اين پژوهش، ميزان آشنايي كارشناسان تبليغات منطقه آزاد كيش با سه ابزار نوين ارتباطي «اينترنت»، «پيام كوتاه» و «بيلبورد ديجيتال» و همچنين ميزان استفاده از اين ابزارها در اين منطقه، از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷ مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج حاكي از آن است كه ميزان استفاده كارشناسان تبليغات منطقه آزاد كيش از ابزارهاي نوين ارتباطي در تبليغات گردشگري، وابسته به متغير «ميزان آشنايي» اين افراد با اين ابزارهاست. همچنين «ميزان آشنايي» خود نيز معلول متغيرهايي چون «آشنايي با زبان انگليسي» و «سطح تحصيلات» افراد است. در كل، ميزان آشنايي جامعه آماري با ابزارهاي نوين ارتباطي و ميزان استفاده افراد از اين ابزارها در حد متوسط قرار دارد. اين در حالي است كه امروزه، رشد سريع فناوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي، دستيابي به بازارهاي جديدي را در زمينه گردشگري فراهم آورده است و اگر ابزارهاي نوين ارتباطي در حوزه تبليغات، با توجه به نقش و كاركرد خاص خود، با آگاهي كامل و به درستي به كار گرفته شوند، مي توانند نقش مهمي در توسعه اين صنعت درآمدزا ايفا كنند.