مقاله بررسي عوامل موثر در تدوين استراتژي شرکت هاي هواپيمايي کم هزينه که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در نيمه دوم ۱۳۸۹ در پژوهشنامه مديريت اجرايي از صفحه ۳۹ تا ۶۴ منتشر شده است.
نام: بررسي عوامل موثر در تدوين استراتژي شرکت هاي هواپيمايي کم هزينه
این مقاله دارای ۲۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مديريت استراتژيک
مقاله شرکت هاي هواپيمايي کم هزينه
مقاله صنعت حمل و نقل هوايي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حسيني ميرزاحسن
جناب آقای / سرکار خانم: شخصيان فاطمه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
شرکت هاي هواپيمايي کم هزينه طي سه دهه گذشته تحول و انقلابي بزرگ در صنعت حمل و نقل هوايي محسوب مي شوند. در اين پژوهش تلاش شده عوامل موثر بر تدوين استراتژي (مرحله اول از فرآيند مديريت استراتژيک) براي شرکت هاي هواپيمايي کم هزينه بر اساس پيشينه تحقيق و نيز تجربه ۳۰ ساله فعاليت اين خطوط در جهان، جمع آوري شود و با ديدگاه سنجي از مديران شرکت کيش اير (تنها شرکت هوايي کم هزينه ايران) مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار گيرد. بر اين اساس پنج عامل «ضروريات استراتژي»، «تحليل موقعيت»، «تحليل بازار»، «مدل تجارت» و «عوامل کليدي موفقيت» به عنوان عوامل لازم و بسترساز براي تدوين استراتژي مناسب شناخته شده است و اين نکته مطرح مي شود که تمام اين عوامل به هم مرتبط و در تعامل با يک ديگر مي باشند؛ با توجه به آن که «تحليل موقعيت» نسبت به بقيه عوامل در اولويت اهميت قراردارد.