مقاله بررسي فرصت ها و تهديدهاي پادکستينگ براي راديو در ايران از ديدگاه کارشناسان و کارگزاران ارتباطات که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۸ در پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) از صفحه ۹۷ تا ۱۱۴ منتشر شده است.
نام: بررسي فرصت ها و تهديدهاي پادکستينگ براي راديو در ايران از ديدگاه کارشناسان و کارگزاران ارتباطات
این مقاله دارای ۱۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله پادکست
مقاله پادکستينگ
مقاله راديو
مقاله فضاي مجازي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: اكبري آزاد مريم
جناب آقای / سرکار خانم: گيويان عبداله
جناب آقای / سرکار خانم: ميناوند محمدقلي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقاله حاضر درصدد بررسي ديدگاه هاي کارشناسان و کارگزاران ارتباطات در خصوص تاثير پادکستينگ، براي راديو در ايران است. اطلاعات لازم براي بررسي فرصت ها و تهديدهاي پادکستينگ، از طريق روش هاي اسنادي و کيفي (گروه هاي کانوني) به دست آمده که طي آن، از سه گروه کارشناسان راديو، کارشناسان رسانه هاي جديد و گردانندگان پادکستينگ در ايران نظرخواهي شده است. همچنين به منظور تجزيه و تحليل داده ها و معنا کردن يافته هاي پژوهش، از همگرايي رسانه اي استفاده شده است. نتايج، نشان دهنده آن است که پادکست مي تواند ظرفيت هاي جديدي را در سه سطح سازماني، فردي و محيطي فراهم کند که مهم ترين آنها ايجاد فضاي رقابتي براي راديو، گسترش و توسعه راديوهاي تخصصي، شکستن انحصار و ايجاد فضاي بحث و گفتگو و نقد و انتقاد در برنامه هاي راديويي، استفاده از امکانات رسانه هاي ديجيتال، استعداديابي، شناخت بهتر مخاطب و معرفي راديو به نسل سوم ناآشنا با راديو است. اما اين فناوري به دليل موانع فني، حقوقي و … موجود در کشور، دست کم تا زماني که فاقد زيرساخت هاي لازم هستيم، تهديدي براي راديو محسوب نمي شود.