مقاله تاثير نفوذ تجارت الکترونيکي بر سطح توليد و قيمت ساير بخش هاي اقتصادي به تفکيک گروه هاي کالايي با رهيافت داده ـ ستانده که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۷ در اقتصاد و تجارت نوين از صفحه ۸۲ تا ۱۰۸ منتشر شده است.
نام: تاثير نفوذ تجارت الکترونيکي بر سطح توليد و قيمت ساير بخش هاي اقتصادي به تفکيک گروه هاي کالايي با رهيافت داده ـ ستانده
این مقاله دارای ۲۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نفوذ تجارت الکترونيکي
مقاله تکنيک داده ـ ستانده
مقاله ضرايب مستقيم و غيرمستقيم

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: صلاح منش احمد
جناب آقای / سرکار خانم: اندايش يعقوب

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات در دو دهه اخير و گسترش کاربردهاي آن در عرصه هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي موجب شده که در روش هاي سنتي تجارت و کسب وکار بازنگري شوند و مشاغل و فعاليت هاي جديد اقتصادي شکل گيرند. تجارت الکترونيکي با بهره گيري از اين ابزار در جهان رشد بي نظيري يافته است. از آنجايي که به کارگيري آن موجب افزايش کارايي و کاهش قيمت تمام شده کالاها و خدمات مي شود، همه کشورها از جمله ايران در صدد بهره گيري کامل از آن است.
اين مقاله سعي دارد تا با استفاده از تکنيک داده ـ ستانده و شبيه سازي نفوذ تجارت الکترونيکي در کشورهاي ايالات متحده، ژاپن و کره جنوبي براي ايران، اثرهاي آن را بر افزايش توليد و کاهش شاخص قيمت گروه کالاها بررسي نمايد. نتايج حاکي از آن است که توليد محصولات فلزي و غيرفلزي، عمده فروشي، مواد و محصولات پلاستيکي و شيميايي، حمل و نقل، مواد غذايي و کشاورزي بيشتر از ساير گروه ها افزايش مي يابد و قيمت مواد و محصولات پلاستيکي و شيميايي، محصولات فلزي و غيرفلزي، ماشين آلات و دستگاه هاي الکتريکي، ساختمان، مواد غذايي و خدمات مالي بيشتر از ساير گروه ها کاهش مي يابد.