مقاله رابطه سرمايه فکري (انساني، مشتري و ساختاري) و عملکرد صنعت بيمه (از ديدگاه مديران) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در بررسيهاي حسابداري و حسابرسي از صفحه ۱۰۹ تا ۱۲۰ منتشر شده است.
نام: رابطه سرمايه فکري (انساني، مشتري و ساختاري) و عملکرد صنعت بيمه (از ديدگاه مديران)
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سرمايه فکري
مقاله انساني
مقاله مشتري و ساختاري

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مجتهدزاده ويدا
جناب آقای / سرکار خانم: علوي طبري سيدحسين
جناب آقای / سرکار خانم: مهدي زاده مهرناز

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در دو دهه اخير، مديريت عملکرد سازماني به يکي از موضوع هاي مورد توجه و جذاب تبديل شده است. بسياري از دانشمندان و متخصصان حوزه مديريت بر اين باورند که کارکنان، مبنا و ريشه اصلي بهبود کيفيت و بهره وري هستند و بايد نيروي انساني را مبناي اصلي فرآيند افزايش کارايي و بهره وري و نوعي سرمايه به حساب آورد. نيروي انساني با کيفيت و دانش مدار مهم ترين مزيت رقابتي سازمان و کمياب ترين منبع در اقتصاد دانش محور امروز است. اين پ‍ژوهش به بررسي رابطه سرمايه فکري (و اجزاي آن) و عملکرد صنعت بيمه از ديدگاه مديران مي پردازد. نتايج نشان مي دهد، سرمايه هاي فکري، انساني، مشتري (رابطه اي) و ساختاري در بررسي جداگانه و مستقل از يکديگر، با عملکرد رابطه معنادار دارند، درحالي که در بررسي همزمان صرفا رابطه سرمايه ساختاري و انساني با عملکرد معنادار است.