مقاله زبان رسانه هـا که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۲ در پيك نور- علوم انساني از صفحه ۳ تا ۱۰ منتشر شده است.
نام: زبان رسانه هـا
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله زبان
مقاله رسانه ها
مقاله ژورناليسم
مقاله زبان ژورناليستي
مقاله صدا و سيما
مقاله فارسي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: سميعي گيلاني احمد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقاله «زبان رسانه ها» درصدد تبيين ويژگيهاي زبان رسانه اي به طور عام است. اين زبان همان «زبان ژورناليستي» است كه در نگارش انواع نوشته هاي مطبوعاتي به كار مي رود. از جمله اين خصوصيات، به روز بودن و عام المنفعه بودن، نزديكي به زبان محاوره، پويايي و تنوع، حلاوت آزادگي و خلاقيت، ايجاز، عفت زباني، دوري از ابتذال و پيراسته بودن از اطلاعات نادرست شايان ذكر است. مصداق مهم و بارزِ رسانه ها صداوسيماست كه اغلب برنامه هاي آن به زبان فارسي ارايه مي شود. در ادامه مقاله، لغزشها و انحرافهاي زبانيِ صداوسيما و راهكارهاي اصلاح آن و لزوم ارج نهادن به زبان فارسي از طريقِ دانستن و علم به آن و هماهنگي درست آن با زبان رسانه اي مطرح شده است.