مقاله مروري بر رويکردهاي رتبه بندي شرکت ها:‏ نقد و بررسي و ارايه الگو که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۹ در پژوهش هاي مديريت در ايران (مدرس علوم انساني) از صفحه ۱۴۵ تا ۱۷۱ منتشر شده است.
نام: مروري بر رويکردهاي رتبه بندي شرکت ها:‏ نقد و بررسي و ارايه الگو
این مقاله دارای ۲۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله خوشنامي
مقاله مدل فورچون
مقاله بهره آوازه فامبرون
مقاله همنشين ها
مقاله انتظارات اجتماعي
مقاله ‎ IMI100‎

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: عسگري غلامرضا
جناب آقای / سرکار خانم: مقبل باعرض عباس
جناب آقای / سرکار خانم: خدادادحسيني سيدحميد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
شواهد نشان مي دهد ذينفعان در بررسي ميزان خوشنامي سازمان ها به گزارش هاي ارايه شده به ‏وسيله متخصصان و تحليل گران متوسل مي شوند. تحليل گران نيز با استفاده از معيار هاي مورد نظر ‏خود بر ادراک ما از سازمان ها تاثير ميگذارند. معروفترين مدل هايي که براي سنجش آوازه در ‏کشورهاي غربي مطرح است، مدل فورچون و مدل بهره فامبرون هستند. از طرفي تنها مدل موجود در ‏کشور که به فهرست صد شرکت برتر ايران ‏‎(IMI100)‏ مشهور است، هر ساله به وسيله سازمان ‏مديريت صنعتي تهيه و ارايه ميشود که در اين مقاله مورد بررسي قرار مي گيرد.
مطالعه اين مقاله نشان خواهد داد از ميان رويکردهاي موجود براي سنجش خوشنامي، يعني ‏انتظارات اجتماعي، شخصيت شرکت و اعتماد به سازمان، هم اکنون بيش ترين اقبال به سنجش ‏خوشنامي بر اساس انتظارات اجتماعي معطوف شده است. از اين رو ضمن معرفي مهم ترين مدل هاي ‏اين رويکرد، با توجه به نقاط قوت و ضعف تنها مدل رتبه بندي شرکت ها در کشور، پيشنهاداتي براي ‏بهبود اين مدل در زمينه جمع آوري و تفسير اطلاعات ارايه مي شود.‏