مقاله مصرف در آگهي هاي تجاري: يک تحليل نشانه شناختي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) از صفحه ۵۹ تا ۹۲ منتشر شده است.
نام: مصرف در آگهي هاي تجاري: يک تحليل نشانه شناختي
این مقاله دارای ۳۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آگهي هاي تجاري
مقاله اقتصاد نشانه اي
مقاله دلالت صريح و ضمني
مقاله مصرف
مقاله نشانه شناسي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: سروي زرگر محمد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
آگهي هاي تجاري متن هاي ارتباطي هستند که معنا از خلال آنها جريان مي يابد. اين مقاله درصدد واکاوي نسبت ميان مفهوم مصرف و آگهي هاي تجاري است و براي نيل به اين هدف، از رويکردي نشانه شناختي استفاده مي کند. در اين پژوهش، با استفاده از نمونه گيري غير احتمالي، ۲۰ آگهي پخش شده از شبکه سه سيما در سه ماهه آخر سال ۱۳۸۷ بررسي شد. نشانه شناسي نمونه هاي انتخاب شده بيانگر آن است که آگهي هاي تجاري با استفاده از تمهيداتي مانند واقع نمايي، به کارگيري ابزارهاي علمي و مولفه هاي مرتبط با طبيعت، تاکيد بر نام تجاري و جان بخشي به کالاها، سعي در ارايه تصويري از مصرف کننده ايده آل دارند؛ اين متن ها، مصرفي ايده آل را براي مصرف کننده اي ايده آل به تصوير مي کشند که در جهاني کامل، بي نقص، آرماني و رويايي زندگي مي کند. اين جهان، جهان متن آگهي هاي تجاري است.