مقاله مطالعه عددي تاثير ايجاد سلول هوا و عايقکاري پيستون بر روي فرايند احتراق و توليد آلاينده ها در موتورهاي ديزلي پاشش مستقيم که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز و زمستان ۱۳۸۹ در سوخت و احتراق از صفحه ۱۷ تا ۳۰ منتشر شده است.
نام: مطالعه عددي تاثير ايجاد سلول هوا و عايقکاري پيستون بر روي فرايند احتراق و توليد آلاينده ها در موتورهاي ديزلي پاشش مستقيم
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله موتورهاي ديزلي
مقاله کاهش آلاينده ها
مقاله سلول هوا
مقاله فواره هوا
مقاله پيستون عايق

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: جعفرمدار صمد
جناب آقای / سرکار خانم: برزگر رامين
جناب آقای / سرکار خانم: حسين زاده مستانه
جناب آقای / سرکار خانم: خليل آريا شهرام

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در کار حاضر به منظور بررسي تاثيرات تزريق فواره (Jet) هوا به داخل محفظه احتراق و همچنين استفاده از پيستون عايق بر روي فرايند احتراق، توليد آلاينده ها و متغيرهاي عملکردي در يک موتور ديزلي پاشش مستقيم، طرحي ارايه شده است که در آن در داخل يک پيستون عايق محفظه اي فرعي ايجاد شده که از طريق گلوگاه هايي به محفظه احتراق اصلي متصل مي شود. نتايج به دست آمده نشان مي دهد که استفاده از سلول هوا مي تواند روش موثري براي کاهش ذرات دوده خروجي از يک موتور ديزلي پاشش مستقيم بوده و همچنين باعث کاهش در مقدار آلاينده NOx خروجي شود. استفاده از پيستون عايق سبب کاهش قابل ملاحظه اي در مصرف سوخت ويژه و افزايش قابل توجهي در فشار موثر متوسط داخل سيلندر مي شود، در حالي که تاثير قابل توجهي بر روي ذرات دوده خروجي ندارد. همچنين نتايج به دست آمده نشان مي دهد که استفاده از پيستون عايق به دليل کاهش انتقال گرما و بالا رفتن دماي داخل سيلندر منجر به افزايش NOx به ميزان قابل توجهي نسبت به موتور پايه مي شود. نتايج به دست آمده در اين تحقيق با نتايج موجود در ادبيات فن مقايسه شده و رفتار قابل قبولي را نشان مي دهد.