مقاله نقش تصور تکنولوژي بر رفتار مصرف کننده، مورد کاوي در صنايع غذايي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۰ در مجله علوم و صنايع غذايي از صفحه ۴۹ تا ۵۵ منتشر شده است.
نام: نقش تصور تکنولوژي بر رفتار مصرف کننده، مورد کاوي در صنايع غذايي
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رفتار مصرف کننده
مقاله تلقي از تکنولوژي
مقاله موردکاوي
مقاله محصولات غذايي
مقاله مزيت رقابتي
مقاله تمايز
مقاله مديريت رابطه با مشتري

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: ضيغمي محمدعلي
جناب آقای / سرکار خانم: رضايي وصال سعيده
جناب آقای / سرکار خانم: رضايي وصال سارا
جناب آقای / سرکار خانم: اسدي داوودآبادي علي اصغر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با گسترش روز افزون رقابت، بنگاه هاي توليدي و پژوهشگران بيشتر و بيشتر بر مشتري و ترجيحات وي متمرکز شده و لذا هر روزه زواياي جديدي از آنچه انتخاب هاي مشتري را رقم مي زند آشکار مي گردد. يکي از ترجيحات مشتري به تلقي هاي وي از محصول و نام تجاري آن باز مي گردد. تلقي مشتري از تکنولوژي ساخت محصول که برآمده از عنوان تجاري محصول و بسته بندي آن است، مي تواند نقش مهمي در انتخاب نهايي مشتري در شرايط يکسان ايفا نمايد، که اين نقش را در اين پژوهش مورد بررسي قرار داده ايم. پژوهش بر روي تعدادي از محصولات غذايي بدون تمايز انجام شده است و در شرايط مختلف، وابستگي انتخاب مشتري به تلقي از تکنولوژي بررسي شده است. محيط مطالعه فروشگاه شهروند بوده است. نتايج تحقيق حاکي از آن است که در کالاهاي ساده و کاملا فاقد تمايز، نقش تصور از تکنولوژي در انتخاب مشتري پررنگ تر است و لذا ايجاد تصوير مثبت نسبت به تکنولوژي را مي توان به عنوان راه کاري ارزان قيمت براي آفرينش مزيت رقابتي محسوب نمود. همچنين بر اساس نتايج مصاحبه ها مي توان ادعا نمود تلقي از تکنولوژي خود به عناصري خردتر از جمله تلقي از آاودگي محيط، تلقي از بهداشت، تلقي از همساني کيفي و غيره قابل تفکيک است.