مقاله نقش عوامل حياتي موفقيت مديريت دانش در کسب مزيت رقابتي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۷ در پيك نور- علوم انساني از صفحه ۸۲ تا ۱۰۶ منتشر شده است.
نام: نقش عوامل حياتي موفقيت مديريت دانش در کسب مزيت رقابتي
این مقاله دارای ۲۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله داده
مقاله اطلاعات
مقاله دانش
مقاله دانش ضمني
مقاله دانش صريح
مقاله مديريت دانش
مقاله عوامل حياتي موفقيت

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: موغلي عليرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پيچيدگي، تنوع و تغييرات سريع و روزافزون که از خصوصيات بارز محيط امروز سازمان هاست، شرايطي را به وجود آورده است که غفلت، سستي و عدم توجه به آن هر سازماني را از گردونه رقابت و حتي حيات حذف خواهد کرد، بنابراين هر سازماني که در انديشه فعاليت مفيد و پرثمر و البته رقابتي است و به دنبال آن است که در اين محيط پيچيده حيات مستمر داشته باشد، بايستي هم از تغييرات محيط و فعاليت هاي رقبا و تحولات جديد غافل نباشد و هم اينکه خود درصدد دستيابي به مزيت هاي رقابتي باشد تا بتواند از ساير رقبا پيش بيفتد.
دانش در دنياي پيشرفته امروز سازمان ها، به سرعت در حال تبديل شدن به مزيت رقابتي اصلي سازمان هاست. دانش مي تواند فرصت مناسبي براي سازماني باشد که به خوبي آن را مي شناسد و مديريت مي کند و، در عين حال، تهديدي جدي براي سازماني تلقي شود که تحولات محيط را نمي شناسد و يا نمي خواهد بشناسد.
مديريت دانش که اکنون خود را به عنوان ابزار کليدي مديريت قرن جديد مطرح کرده است، فرايند سيستماتيک يافتن، انتخاب کردن، سازماندهي، گزينش و ارايه دانش است که به سازمان کمک مي کند تا بصيرت و درک لازم را از تجربه خود به دست آورد.
مديريت دانش با به دست آوردن، ذخيره کردن و سود بردن از دانش، ضمن اينکه به حل مشکل، تصميم گيري، برنامه ريزي استراتژيک، يادگيري پويا و… کمک مي کند از زوال دارايي هاي ذهني جلوگيري کرده، به آگاهي سازمان مي افزايد و انعطاف پذيري را افزايش مي دهد و براي سازمان مزيت رقابتي به وجود مي آورد. در اين تحقيق سعي شده است تا با بررسي عوامل حياتي موفقيت مديريت دانش، نقش آنها در ايجاد مزيت رقابتي براي دو شرکت معروف تلويزيون سازي کشور مورد بررسي قرار داده شود.