مقاله کتابداران و معلمان آموزش هاي ابتدایي در عصر «سواد ديجيتالي» که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۷ در پيك نور- علوم انساني از صفحه ۸۰ تا ۹۵ منتشر شده است.
نام: کتابداران و معلمان آموزش هاي ابتدایي در عصر «سواد ديجيتالي»
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سواد رقومي
مقاله انقلاب رايانه اي
مقاله فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي
مقاله اينترنت
مقاله کتابخانه ها مدارس
مقاله کتابداران

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: فريرو اميليا
جناب آقای / سرکار خانم: شريف مقدم هادي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
چکيده: در اين مقاله ديدگاه هاي مختلف درباره نقش کتابداران در عصر به اصطلاح «سواد ديجيتالي» ارايه شده است. همچنين، عبارت «سواد رقومي» مورد سوال و بحث قرار گرفته است. به منظور بررسي بهتر بحث تاثير فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي در آموزش ابتدايي، به ارتباط بين فناوري هاي نوين و مدارس اشاره شده است. همچنين، راجع به نقش کتابخانه ها در مدارس، به ويژه با تاکيد بر آموزش هاي ابتدايي در کشورهاي در حال رشد، تاکيد شده است. در اين نوشته، در مورد تنش کتابخانه ها و کتابداران -که با کاربران غيرحرفه اي در ارتباط هستند- از يک سو، و معلمان مدرسه محافظه کار سنتي از سوي ديگر، و اينکه کتابخانه ها و کتابداران مي توانند نقش پيش گامان را بازي کنند، به تفصيل بحث شده است. کتابداران بايد در طراحي برنامه هاي آموزشي و وظايف مدارس نقش اصلي را داشته باشند، که اين وظيفه، صرفا به تشويق بچه ها به رفتن به کتابخانه محدود نمي شود.