سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین کنفرانس لجستیک و زنجیره تامین

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

ایوب رحیم زاده – کارشناس مهندسی صنایع، شرکت ایران خودرو

چکیده:

VMI ابزاری جهت بهینه سازی عملکرد زنجیره تأمین می باشد که تولید کننده مسئولیت تعیین سطحموجودی توزیع کننده ها را برعهده می گیرد. تولید کننده به اطلاعات موجودی توزیع کننده ها دسترسی دارد ومسئول انجام سفارشات توزیع کننده ها می باشد. وقتی که یک توزیع کننده به محصول نیاز دارددرخواست خود را برای تولید کننده ارسال می کند. توزیع کنننده تحت کنترل جامعی بر برنامه ریزی سفارشات قرار دارد وتولید کننده میزان موجودی برنامه ریزی شده را در اختیار وی قرار می دهد. تولید کننده معمولاً اطلاعات میزان فروش وسطح موجودی خود را از طریق اینترنت وتبادلات اطلاعات الکترونیکی در اختیار تولید کننده قرار می دهد. تولید کننده می تواند میزان فروش توزیع کننده وسطح موجودی وی را مشاهده نماید وسفارشگذاری ونیاز سنجی توزیع کننده توسط تولید کننده صورت می پذیرد. در این مقاله دوازده مرحله برای پیاده سازی VMI ارائه می شود وسپس منافع و مزایای آن ارائه می گردد.