سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

علیرضا شهرکی – استادیار و عضو هیئت علمی و مدیر گروه دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه سی
مهران عظیمی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مدیریت سیستم و بهره وری، دانشگاه آ

چکیده:

مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان یکی از چالش برانگیزترین رهیافتهای مدیریتی می باشد این چالش از ان جهت که اولا تعریف عام و پذیرفته شده ای برای آن در بین سازمان ها وجود ندارد و دوم اینکه بسیاری از سازمان ها از دید تکنولوژیک به آن می نگذرند از طرف دیگر اقتصاد نوین هرروز فرصت جدیدی جهت رشد و سودآوری مدیریت الکترونیکی کسب و کارهای بین سازمانی (B2B) ارائه می دهد یکی از مهمترین این فرصتها بازارگاههای الکترونیکی است دراین مقاله سعی شدها ست که علاوه بر معرفی E-CRM تجارت الکترونیک و نقش مدیریت ارتباط با مشتری در ارتباط، با این تجارت نوین با ارائه یک چهارچوب استراتژیک ، E-CRM را به فرایندهای کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم نموده تا از این رهگذر سازمان ها و مشتریان با برقراری تعاملات موثر و کارا به حداکثر ارزش دست یابند.