سال انتشار: ۱۳۹۱
محل انتشار: اولین کنفرانس انجمن پیشرانش هوافضایی ایران
تعداد صفحات: ۴
نویسنده(ها):
محمد رضوانی – کارشناس ارشد هواپیماسازی جمهوری اسلامی ایران (هسا)شرکت هواپیماسازی ا
حمید جهانیان – کارشناس ارشد هواپیماسازی جمهوری اسلامی ایران (هسا) شرکت هواپیماسازی ا
حمیدرضا محمدخانی – کارشناس ارشد هواپیماسازی جمهوری اسلامی ایران (هسا) شرکت هواپیماسازی ا
محمدعلی وزیری – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده:
هدف از این تحقیق شبیه سازی یک موتور میکرو جت به کمک نرم افزار شبیه سازی و برسی این موتور میکرو جت استفاده از کنترل سوخت است که به Manuel Fuel Control معروف می باشد. با توجه به اینکه این موتور در انتها دارای نازل همگرا می باشد بایستی از یک کنترلر که دارای برنامه تغییر سطح خروجی نازل باشد کنترل نازل همگرا استفاده کرد. بیشترین خطا در تراست در ارتفاع 9000 متری در ماخ 0.8 و دسته گاز 70% می باشد که این خطا ناشی از تغییرات دستی مقدار سوخت می باشد. مقایسه نمودارهای کارایی موتور در دسته گازهای متفاوت و برای ارتفاعات متفاوت بدست آمده و با نتایج تست مقایسه شده است و اختلاف کم آنها بیانگر دقت بالای شبیه سازی می باشد.