سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: اولین همایش ملی کاربرد سیستم های هوشمند (محاسبات نرم) در علوم و صنایع
تعداد صفحات: ۴
نویسنده(ها):
سوسن حسینی – دانشجوی کارشناسی ارشد، نرم افزار کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

چکیده:
شرکت های مخابراتی، هر ساله مقدار زیادی از داده ها را تولید می کنند. اطلاعاتی شامل جزئیات تماس، داده های شبکه و داده های مشتری می باشد. با توجه به این واقعیت است که حجم عظیمی از داده های مخابراتی بوجود می آیند که عملا تجزیه و تحلیل آنها ضروری است که با استفاده از تکنینک های داده کاوی بر روی داده ها منجر به کشف دانش پنهان در آنها مشترک رفتار و ثانیه منجر به پیش بینی رفتار آنها، بنابراین، داده کاوی یکی از مهم ترین روش های علمی است مدیریت موثر ارتباط با مشتری افزایش یافته است سود آوری و رضایت مشتری است. و بعلاوه موجب وفاداری مشتریان و بالابردن سود حاصله برای این صنعت می گردد.