سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: اولین همایش ملی کاربرد سیستم های هوشمند (محاسبات نرم) در علوم و صنایع
تعداد صفحات: ۱۶
نویسنده(ها):
محمد همتی – استادیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
اکرم مهنانی – کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

چکیده:
تکنیک بسط عملکرد کیفیت به عنوان ابزاری قدرتمند برای بهبود کیفیت و ایجاد یک سیستم کیفیت مشتری مدار محسوب می شود که با درک صحیح از نیازها و خواسته های مشتریان و نیازهای فنی مرتبط با آنها باعث بهبود کیفیت در محصولات می شود. هدف این تحقیق بهبود سطح کیفی محصولات در صنعت آجر از زیر صنایع وابسته به کانی های غیر فلزی با استفاده از تکنیک بسط عملکرد کیفیت است. در اجرای این تکنیک پس از ادراک صدای مشتری نیازمدی های فنی با توجه به خواسته های مشتری تعیین می شوند و سپس به بررسی روابط میان خواسته های مشتری و نیازهای فنی می پردازد. در این تحقیق از تکینیک تحلیل سلسله مراتبی فازی برای انجام مقایسات زوجی و تعیین درجات اهمیت خواسته های مشتری و نیازهای فنی محصول مورد نظر استفاده می کند. کلیه اطلاعات جمع آوری شده در این تحقیق در نهایت، بر روی محصول آجر تیغه ای 10 سانتی در یک شرکت تولید کننده محصولات آجر و انواع آجرهای تیغه ای و دیواری اجرا شده است. نتایج حاصل از این مدل نشان میدهد با اندکی تغییر، قابل کاربرد در صنایع مشابه و غیر مشابه می باشد.