سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: اولین همایش ملی کاربرد سیستم های هوشمند (محاسبات نرم) در علوم و صنایع
تعداد صفحات: ۱۱
نویسنده(ها):
فرهاد کریم خانی – کارشناس فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو، عضو انجمن علمی مه

چکیده:
در سناریوی رقابتی در دنیای تجاری امروز، استراتژی ابقا مشتری در مدیریت روابط مشتری (CRM) یک مسئله ای است که روز به روز اهمیت آن افزوده می شود. روش های داده کاوی نقش حیاتی در CRM بهتر بازی می کنند. این مقاله سعی دارد تا توسط تمرکز بر مسوله کاربردهای داده کاوی، فرصت ها و چالش ها در CRM، چشم اندازی جدید ارائه دهد. این مقاله موضوعاتی همچون ابقاء مشتری، خدمات مشتری، ارزیابی خطر، تشخیص کلاه برداری و برخی از ابزارهای داده کاوی که به صورت گسترده ای در CRM استفاده می شوند را مورد بررسی قرار می دهد. و در نهایت مدلی از ساختار مدیریت ارتباط با مشتریان را بر اساس داده کاوی مطرح می نمائیم.