سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی
تعداد صفحات: ۵
نویسنده(ها):
علی گودینی – دانشجویی مهندسی سیستم های انرژی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
علی منشاری – دانشجویی مهندسی سیستم های انرژی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
مصطفی مافی – استادیار گروه مهندسی مکانیک ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

چکیده:
امروزه بهره گیری از مولد مقیاس کوچک به منظور تامین همزمان برق و حرارت در سطح شهر ها گسترش یافته است که اثرات همچون تولید NOx به دنبال دارد و در آینده استفاده روز افزون از این مولد ها خود مشکل زا خواهد شد. به همین دلیل کاهش زیاد آلاینده NOx برای برآورده کردن استاندارهای آلایندگی و استفاده از مقادیر بالای EGR ضروری می باشد. یکی از مشکلات مرتبط با موتورهای دوگانه سوز عدم دستیابی به مقادیر بالای EGR در موتور می باشد. لذا نیاز به طراحی و ساخت یک سیستم خاص در چندراهه ورودی موتور برای افزایش سطح EGR میباشد. دستیابی به کاهش همزمان خروجی های NOx و HC بدون افت کارایی موتور در بار بخشی تمرکز فعلی پژوهش موتور دوگانه سوز است.